Jaarvergadering 2025
Vandaag zaten we, bijna compleet, in ons clubhuis bij elkaar voor onze Jaarvergadering. Een enkeling had zelfs zijn instrument meegenomen maar dat was niet nodig vandaag…
Om 10.00 uur opende de voorzitter de vergadering met een extra hartelijk welkom voor onze Beschermvrouwe Netty, waarna hij de afmeldingen die er wel waren (?) opsomde.
Nadat het enige nieuwe lid uit 2024 opnieuw welkom was geheten werd nog even stilgestaan bij het overlijden van Jan Cranenbroek, het afscheid van Jan Hagelaar wegens ziekte en het vermelden van onze rustende leden, Tiny en Broer.
Vervolgens ging de voorzitter met een terugblik door de activiteiten van het afgelopen jaar en dat waren er nogal een aantal maar dat is allemaal terug te lezen op de website. Conclusie: we zijn een erg actieve club.
Aansluitend kreeg de secretaris het woord en nadat hij pagina 1, 2 en 3 had doorlopen werd zijn verslag goedgekeurd…
De penningmeester had meer werk; via zijn PowerPointpresentatie bracht hij ons op de hoogte van de financiële toestand van onze vereniging en daarbij viel alleen op dat de bank ontiegelijk hoge kosten rekent om geld te storten! Misschien eens kijken of we onze financiën niet kunnen overhevelen naar Liechtenstein of Luxemburg…
Afijn, de kascommissie had alles gecontroleerd en akkoord bevonden waarna, zoals dat heet “aan het Bestuur decharge werd verleend voor het door de penningmeester gevoerde financiële beleid”. Aansluitend werd Tineke begroet als nieuw kascommissielid voor het komende jaar.
De contributie van dit jaar zou omhoog gaan volgens het Bestuur naar € 125,00 maar gelukkig had een van onze leden het verslag van vorig jaar goed bestudeerd en wist met haar interruptie er een voordeel van € 5,00 uit te slepen, dus nu: € 120,00 voor 2025 en dat is per persoon na aanmaning door onze penningmeester(!). Degenen die eerder willen betalen kunnen het geld alvast overmaken…
Bij de Bestuursverkiezing werd onze aftredende voorzitter herkozen en behalve wij was hij er zelf ook heel blij mee en hij beloofde verder zijn uiterste best te doen. Komt zeker goed.
Daarna werden onze commissies even voor het voetlicht gehaald en in het zonnetje gezet en dit werd door de vergadering zeer gewaardeerd met applaus. Hierbij kwam ook de Uniformcommissie aan het woord en de vicevoorzitter presenteerde een mooi nieuw zwart overhemd met rode accenten waarop ook nog het logo van ons orkest in rood wordt geborduurd (zie foto). De heren waren zonder morren akkoord maar de meerderheid van de dames wil zelf voor hun kleding zorgen: geen probleem.
Nadat het vernieuwde Huishoudelijk Reglement was uitgelegd met rustende leden die voortaan € 75,00 contributie betalen en de belofte dat artikel 2.2 inzake de uniformen wordt aangepast gaf de vicevoorzitter uitleg over het komende concert “Jong geleerd Oud gedaan” maar daarover kunt u ook alle bijzonderheden teruglezen in de agenda hier op de website.
Tijdens de rondvraag werd het Bestuur bedankt, werd geopperd om de contributie via automatische incasso te regelen, werden twee klarinetten aangeboden, werd voorgesteld om naar een concert niet de hele map mee te nemen, werd aangegeven dat bij een uitvaart niet voortijdig mag worden opgeruimd, kregen we de zeer goed geformuleerde opdracht om op te schrijven wat de dirigent zegt zodat hij het niet elke repetitie moet herhalen(!), bleken de foto’s die bij Sonnehove zijn gemaakt allemaal op de website te staan en vroeg de voor de hardhorende aanwezigen luidsprekende secretaris om de muntjes bij de Jumbo in het juiste vakje te deponeren.
11:10 uur: de voorzitter sloot de vergadering onder dankzegging voor ieders aanwezigheid en inbreng waarna door de goegemeente de spurt naar de koffie met vlaai werd ingezet want onze Beschermvrouwe had weer eens goed voor ons gezorgd. Netty bedankt!